قانون تلافي


 

نویسنده: برايان تريسي
مترجم: مرجان توكلي




 

از هر دستي كه بدهيد از همان دست پس مي گيريد
 

رالف والدو امرسون، در يكي از مقالاتش تحت عنوان"تلافي" نوشته است هر شخص به همان شيوه اي كه رفتار مي كند پاداش يا جزا مي بيند. قانون تلافي همان بيان دوباره قانون كاشت و برداشت است. بر اساس اين قانون، شما همواره به اندازه تلاش هايتان و سهمتان در انجام كارها پاداش مي گيريد يا مجازات مي شويد، نه كمتر نه بيشتر.

ارزش وجودي خود را بالا ببريد
 

همچنين بر اساس اين قانون در درازمدت نمي توانيد بيش از تلاشتان نتيجه بگيريد (خواه اين نتيجه پاداش باشد خواه مجازات). درآمد امروزتان، تلافي همان كارهايي است كه در گذشته انجام داده ايد. اگر مي خواهيد پاداش بيشتري نصيبتان شود، بايد به ارزش كارهايي كه بدان ها دست مي زنيد بيفزاييد.

ذهن خود را از موفقيت انباشته سازيد
 

رويكرد ذهني شما و نيز احساسات شادي و رضايت منديتان حاصل همان چيزهايي هستند كه در ذهن خود به آنها مي پردازيد و تمام حواستان را معطوفشان مي كنيد. اگر ذهنتان از افكار، بينش و ايده هاي مربوط به موفقيت، شادي و خوش بيني آكنده باشد، تمام تلاش هاي روزمره تحت تاثير اين تجربيات مثبت قرار خواهند گرفت و به بيان ديگر پاداش برخورداري از اين تجربيات مثبت در تمامي فعاليت هاي روزانه تان متجلي خواهد شد.

همواره بيش از آن چيزي كه به شما پرداخت خواهد شد تلاش كنيد
 

پيامد ديگر قانون كاشت و برداشت هماني است كه گاهي اوقات به آن "قانون جبران مضاعف" مي گوييم. بر اساس اين قانون موفقيت هاي چشمگير از آن كساني است كه عادت دارند همواره بيش از آن چيزي كه دريافت مي كنند، تلاش كنند. آنها بسيار بيشتر از پاداش نهايي شان دست به عمل مي زنند. آنها همواره در جست و جوي فرصت هايي براي پا فراتر نهادن از آرزوها و اميال قلبيشان هستند و چون هميشه بيش از حد مورد جبران قرار مي گيرند، هميشه هم از جانب مديران يا مشتريانشان ارج گذاشته مي شوند و در نهايت دستاوردهاي ماليشان كه نتيجه موفقيت هاي فردي است روزبه روز بيشتر و بيشتر مي شود.

علت ها را به وجود بياوريد، و از معلول ها لذت ببريد
 

يكي از مهم ترين مسووليت هاي شما در زندگي اين است كه خود و تلاش هايتان را بر اساس قانون علت و معلول (و پيامدهاي آن) همسو كنيد. بپذيريد كه قانون علت و معلول يك قانون محتوم و تغييرناپذير است كه همواره به نتيجه خواهد رسيد، چه كسي دنبال به ثمر نشستن آن باشد چه نباشد. شما وظيفه داريد علت هاي سازگار با معلول هايي را كه مي خواهيد در زندگي خود از وجود آنها بهره ببريد، ايجاد كنيد. با انجام اين كار، پاداش هايي را كه عميقاً خواهان دسترسيشان هستيد درك خواهيد كرد و از آنها نهايت لذت را مي بريد.
پس براي دستيابي به هر چه كه از صميم قلب خواهانش هستيد، بياييد از همين امروز قانون تلافي را در تمامي عرصه هاي زندگيتان جاري سازيد. اين قانون بزرگ ترين راز موفقيت است.
منبع:هفته نامه موفقیت شماره 178